Lenka Fraňková

Master's thesis

Vnímání bariér ve vzdělávání romskými klienty zařazenými do sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi

Perceived educational barriers of Roma clients put on the activitation services for families with children
Abstract:
Anotace Diplomová práce je zaměřena na vnímání bariér ve vzdělávání dětí romských klientů sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi (dále jen SAS), kteří žijí v sociálním vyloučení. Jejím hlavním cílem je zjistit, jak romští klienti této sociální služby vnímají bariéry ve vzdělávání svých dětí. Práce je rozdělena na dvě části. První část je teoretická, kde můžeme nalézt syntézu poznatků o sociálním …more
Abstract:
Annotation This diploma thesis deals with the perception of barriers to education of the children of Roma clients of the social activation services for families with children (herein as SAS) that live in socially excluded areas. The main goal is to find out how the Roma clients that take advantage of this service view these barriers to education faced by their children. The work is split into two parts …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 31. 5. 2018
  • Supervisor: Mgr. Roman Švaříček, Ph.D.
  • Reader: doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Master programme / field:
Education / Education