Společenská odpovědnost firem – IKEA a její strategie CSR – Lucie Pokorná
Lucie Pokorná
Master's thesis
Společenská odpovědnost firem – IKEA a její strategie CSR
Corporate social responsibility – IKEA and its CSR strategy
Abstract:
Práce si stanovuje za cíl prozkoumat strategii společenské odpovědnosti firmy IKEA ve srovnání s konkrétními kroky a opatřeními. Zkoumání odpovědných aktivit se zaměřením na sociální pilíř CSR a působení IKEA Česká republika vede k ověření hypotézy, že IKEA skutečně je společensky odpovědná firma a IKEA Česká republika se dostatečně zapojuje při realizaci firemní nadnárodní strategie CSR. Součástí …moreAbstract:
This Master's thesis aims to explore the CSR strategy of IKEA in comparison with the real actions and measures. The main hypothesis is, that IKEA really is a social responsible company and IKEA Czech Republic is sufficiently involved in the implementation of the IKEA's CSR strategy. The practical part focuses on exploring CSR activities focusing on the social pillar and activity of IKEA Czech Republic …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 10. 2014
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/55668
Thesis defence
- Date of defence: 18. 9. 2015
- Supervisor: Otakar Němec
- Reader: Lenka Zemanová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/55668
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Corporate social responsibility and its effectiveness for competitiveness of business
Iuliia Vasilenko -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Darina Khomenko -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Nelli Darbinyan -
Porovnání postupů v corporate social responsibility reportingu
Markéta Kleinová -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Ekaterina Sukhova -
Modern Corporate Social Responsibility
Nazerke Kalniyazova -
Péče o zaměstnance jako součást Corporate Social Responsibility na příkladu organizace Škoda Auto, a. s.
Lenka Ječná -
CSR (corporate social responsibility) in relation with company Sperbank of Russia
Taras Sarakhman