Neuromarketing: emocionální apely v reklamách v odvětví cestovního ruchu – Bc. Simona Krejčová
Bc. Simona Krejčová
Master's thesis
Neuromarketing: emocionální apely v reklamách v odvětví cestovního ruchu
Neuromarketing: emotional appeals in tourism advertising
Abstract:
Krejčová, S. Neuromarketing: emocionální apely v reklamách v odvětví cestovního ruchu. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Tato diplomová práce se z neuromarketingového pohledu věnuje fenoménu emocionálních apelů, které jsou využívány v reklamách cestovního ruchu. Jedná se o apel dobrodružství, humor, klid, rodina, romance, strach a znechucení. Cílem práce bylo na základě marketingového …moreAbstract:
Krejčová, S. Neuromarketing: emotional appeals in tourism advertising. Diploma thesis. Brno: Mendel University in Brno, 2023. This diploma thesis is focused on the phenomenon of emotional appeals used in tourism advertisements from a neuromarketing perspective. These appeals are adventure, humor, calm, family, romance, fear, and disgust. The goal of the thesis was to provide recommendations for the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2023
Thesis defence
- Date of defence: 26. 6. 2023
- Supervisor: Ing. Stanislav Mokrý, Ph.D.
- Reader: Michal Pšurný, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KREJČOVÁ, Simona. \textit{Neuromarketing: emocionální apely v~reklamách v~odvětví cestovního ruchu}. Online. Master's thesis. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Faculty of Business and Economics. 2023. Available from: https://theses.cz/id/luhx0g/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsMaster programme / specializace:
Economics and Management / Marketing and Trade
Theses on a related topic
-
Analysis of emotional appeals in proposed online advertising
Jindřich Jiráček -
Emocionální apely v sociálních reklamách zaměřených na boj proti domácímu násilí
Anežka Karvanová -
Emocionální apely v kampaních UNICEF
Dagmar Nosálová -
Vizuální pozornost vůči emocionálním apelům v reklamě
Eliška Novotná -
Působení emocionálních apelů v sociální reklamě zaměřené na domácí násilí
Kristina Šlachtová -
Emoční apely a jejich využití v reklamě
Jan Valuch -
Klasifikační analýza emocionálních apelů na vzorku českých televizních reklam
Radka Káčerková -
Analýza vánočních reklam z hlediska využití emocionálních apelů
Michaela Hrušková