Bc. Eva Hyjánková

Master's thesis

Hearing Impaired Learners and Their Learning Styles in English Language Classroom

Hearing Impaired Learners and Their Learning Styles in English Language Classroom
Abstract:
Anotace Tato diplomová práce se zabývá určováním stylů učení sluchově postižených žáků osmé a deváté třídy základní školy. Teoretická část je rozdělena do dvou oddílů. První je zaměřen na oblast sluchového postižení, komunikaci během procesu výuky anglického jazyka a její základní pravidla. Druhá část se zabývá oblastí stylů učení. Zvláštní pozornost je zde věnována smyslovým učebním stylům. Praktická …more
Abstract:
Annotation: This diploma thesis deals with learning styles determination of hearing impaired eight and ninth grade pupils. The theoretical part of the thesis is divided into two sections. The first is focused on hearing impairment, communication during the English teaching process and its essential rules. The second part deals with the domain of learning styles. Special attention is given to sensory …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 12. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 6. 2011
  • Supervisor: Dr. Rita Chalmers Collins
  • Reader: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta