Ing. Kateřina Kykalová

Bachelor's thesis

Proces vytváření nového logotypu společnosti

Process of creating a new logotype of the company
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá procesem vytváření nového logotypu společnosti. V teoretické části jsou rozebírána důležitá východiska jeho tvorby, jakými jsou např. předpoklady kvalitní prezentace firem na trhu, firemní kultura, firemní identita, firemní image. V praktické části je soustředěna pozornost na typologii barev v různých typech médií a především pak na umístění logotypu v tiskových médiích. …more
Abstract:
In my bachelor work I would like to present the procces of creating a new logotype of the company. In the theoretical part I would like to analyse the most important sources as a base for a company success on the market, such as corporate culture, corporate identity, corporate image. In the practical part I would like to analyse typology of colours of different media types, I would like to draw my …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 24. 6. 2009
  • Supervisor: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
  • Reader: Mgr. Matěj Hušek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication