Lukáš Gomola
Bachelor's thesis
Tvorba 3D postavy pro animovaný film
1. theoretical part: Creating 3D characters for animated films 2. practical part: What connects us - animated 3D CGI movie
Abstract:
Práce shrnuje obecné informace o tvorbě animovatelné 3D postavy. Zaobírá se různými typy modelování, texturování, rigování postavy a její následné propojení s vnějšími ovladači. Práce mimo jiné popisuje i generování vlasů za pomoci funkce Xgen či využití funkce Blendshape pro práci s mimikou. Při popisu většiny nástrojů a postupů vycházím převážně z vlastních zkušeností. Praktická část se následně …moreAbstract:
The work summarizes general information about the creating of an animable 3D character. It deals with various types of modeling, texturing, character rigging and its subsequent connection with external controls. Among other things, the work describes hair generation using the Xgen function or the use of the Blendshape function for working with facial expressions. I describe most of the tools and procedures …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 8. 2020
Thesis defence
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
Gomola, Lukáš. Tvorba 3D postavy pro animovaný film. Zlín, 2020. bakalářská práce (BcA.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikacíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of Multimedia CommunicationsBachelor programme / field:
Theory and Practice of Audiovisual Arts / Animation
Theses on a related topic
-
Virtuální svalově-kosterní model ruky
Veronika BOUŠKOVÁ -
Tvorba 3D stylizované postavy použitelné pro profesionální animaci
Marek Kukačka