Bc. Marcela ŠTĚPANÍKOVÁ

Bachelor's thesis

Rizika specifických poruch učení u dětí s ADHD předškolního věku

Risiks of specific learning disorders with pre-school children with the ADHD
Abstract:
V této bakalářské práci se snažím zjistit, zda včasné diagnostikování rizik specifických poruch učení u dětí s ADHD v předškolním věku, může mít vliv na zmírnění projevů poruch učení po vstupu do základní školy. Zmírnění těchto následků zajišťuje ?Metoda dobrého startu?, aplikovaná na děti v mateřské škole v předškolním roce. Ke zjištění zda došlo, k nějakému zlepšení slouží ?Test rizik poruch čtení …more
Abstract:
In this bachelor work I´m trying to find out, if the the early diagnosis of the risks of specific learning disabilities by the children with ADHD in preschool age can have influence on relief of this token after the elementary school entrance. Relief of this results provides ?Method of good start?, applied to the children in kindergarten in preschool year. To finding out if there are any improves is …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 12. 2009
Accessible from:: 18. 12. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 1. 2010
  • Supervisor: PaedDr. Renata Kovářová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

ŠTĚPANÍKOVÁ, Marcela. Rizika specifických poruch učení u dětí s ADHD předškolního věku. Ostrava, 2009. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 18.12.2009

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 18. 12. 2009 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakulta