Formy vstupu podniků na zahraniční trhy se zaměřením na franchising – Anna Kadlecová
Anna Kadlecová
Bachelor's thesis
Formy vstupu podniků na zahraniční trhy se zaměřením na franchising
The Ways of Entering Foreign Markets with Focus on Franchising
Abstract:
Bakalářská práce popisuje možnosti vstupu podniků na zahraniční trhy. Práce se blíže zaměřuje na jednu z forem nekapitálového vstupu, franchising. Jsou přiblíženy definice franchisingu, jeho druhy a odlišnosti od podobných odbytových systémů. Práce se zabývá americkým a českým franchisovým trhem, jeho vývojem, trendy a vybranými franchisovými systémy.Abstract:
Bachelor's thesis describes possibilities of businesses entering foreign markets. The thesis focuses on one of the non-equity form of entry, franchising. The work presents definitions of franchising, its types and differences from similar sales systems. The thesis deals with the American and Czech franchise market, its development, trends and selected franchise systems.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2014
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/44965
Thesis defence
- Date of defence: 3. 6. 2015
- Supervisor: Eva Černohlávková
- Reader: Jan Kopecký
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/44965
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Differences and similarities between selected original North American comics and their Czech translations
Tamara Šejnová -
Masculine Identity Construction in American and Czech YouTube Vlogs
Maria Šimková -
A Cross-Cultural Analysis of Literature Education in Czech and American Middle School
Kateřina Glučová -
Franchising a jeho uplatnění v podmínkách maloobchodu s potravinami v České republice
Ondřej Novotný -
Zdroje financování franchisingu, jejich výhody a nevýhody
Lukáš Trnka -
Právní a daňové aspekty franchisingové společnosti
Markéta Mročková -
Reasons for rejection of derogation of the Internal Market of EU for 'pomazánkové máslo'
Martin MACH -
Business strategy for a company entering foreign markets
Zhanara Osmonova