Bc. Lenka Kavuľová

Master's thesis

Kultúra ako značka. Potenciál využitia franchisového modelu v kultúrnych inštitúciách

Culture as a brand. The potential of using a franchise model in cultural institutions
Abstract:
The diploma thesis aims to find out the potential of franchising in the field of culture in the Czech and Slovak environment. We analyze the business model of franchising, its connection with the business model of cultural institutions (often non-profit organizations) in general, but also on specific examples from abroad. Based on the analysis, we select suitable candidates - domestic cultural institutions …viac
Abstract:
Diplomová práca si dáva za úlohu zistiť potenciál využitia franchisingu v oblasti kultúry v českom a slovenskom prostredí. Analyzujeme biznisový model franchisingu, jeho spojitosť s biznis modelom kultúrnych inštitúcií (často neziskových organizácií) a to vo všeobecnej rovine, ale aj na konkrétnych príkladoch zo zahraničia. Na základe analýzy vyberáme vhodných kandidátov – tuzemské kultúrne inštitúcie …viac
 
 
Jazyk práce: Slovak
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 5. 12. 2019

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 4. 2. 2020
  • Vedúci: Ing. Filip Hrůza, Ph.D.
  • Oponent: doc. Ing. František Svoboda, Ph.D.

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Master programme / odbor:
General Theory and History of Arts and Culture / Culture Management