Normativní ženskost v knihách Simony Monyové – Mgr. Lucie Kováčová
Mgr. Lucie Kováčová
Bachelor's thesis
Normativní ženskost v knihách Simony Monyové
Normative Femininity in Fiction by Simona Monyová
Abstract:
Tato bakalářská práce zkoumá reprezentaci normativní ženskosti v knihách úspěšné české autorky společenských románů Simony Monyové. Část svého úspěchu připisuje autorka tomu, že píše o běžných problémech, o stereotypech, se kterými se každý potýká. Pro svou hodnověrnost jsou její knihy dokonce doporučovány klientům v manželských poradnách. To, co prezentuje jako „pravdivé“ a „upřímné“ podání obrazu …moreAbstract:
This paper analyses the representation of normative femininity in fiction by a successful Czech author of social novels, Simona Monyová. The part of her success has been ascribed to the fact that she writes about common problems, stereotypes, which everyone deals with. For its authenticity, her books are even recomended to clients in marital counselings. But what she presents as a „true“and „honest …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 5. 2011
Identifier:
https://is.muni.cz/th/eewxj/
Thesis defence
- Date of defence: 1. 6. 2011
- Supervisor: doc. Kateřina Lišková, Ph.D.
- Reader: Mgr. Šárka Syslová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesBachelor programme / field:
Social Policy and Social Work / Gender Studies
Theses on a related topic
-
Pořádní chlapi a jemné ženy: Maskulinita a feminita postav v online hrách na hrdiny
Marie Bedrošová -
Semiotic analysis of the film Parasite
Anastasiia Mozharova -
A Semiotic Analysis and Illustrative Translations of Cedar Point Amusement Park's Printed Promotional Materials
Miroslav KOKEŠ -
Obraz ženy vo vybraných reklamách spoločnosti Kofola: semiotická analýza
Lenka Galbavá -
Semiotická analýza vybraných plagátov Divadla Husa na provázku
Natália Saganová -
Sémiotická analýza vybraných děl z žánru fashion film
Anežka Horová -
Sémiotická analýza reklamních plakátů kampaně „Romové pracují a chtějí pracovat"
Irena Varaďová -
Sémiotická analýza vizuální komunikace sociálních sítí
Šárka Michalíková