Sociálně psychologické aspekty využití celebrity v reklamním sdělení – Bc. Adam Škaloud
Bc. Adam Škaloud
Master's thesis
Sociálně psychologické aspekty využití celebrity v reklamním sdělení
The Utilisation of Celebrity in the Advertisment
Abstract:
V diplomové práci jsou popsány výhody, nevýhody i příležitosti a hrozby využití celebrity v reklamním sdělení. Popsány jsou možné reakce příjemců, které záleží především na výběru vhodné osobnosti a na jejím zapojení do reklamních aktivit zadavatele. Z autorského hlediska jsou uvedena možná řešení marketingového mixu společnosti zabývající se výrobou sdělení celebrity marketingu, jakož i vhodné zvolení …moreAbstract:
In this thesis advantages, disadvantages and also opportunities and threats of celebrity utilization are described. There are also described possible reactions of viewers that depend mainly on choosing the right celebrity and its integration in commercial activities of customer. There are listed possible solutions of marketing mix from creator point of view. Suitable choice of product, price, promotion …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 4. 2015
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/y39ry/
Thesis defence
- Date of defence: 22. 6. 2015
- Supervisor: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
- Reader: doc. Dr. Zdeněk Cecava, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Psychologie zákazníka v souvislosti s nakupováním digitálního obsahu do počítačových her
Dan Bulis -
Cons and pros of using a celebrity for marketing communication
Ilya Gorbatov -
Budování corporate identity pomocí nástrojů marketingového mixu
Jakub Červenka -
Identita banky ako významná súčasť jej komunikačného mixu
Tomáš Harčár -
Využití nástrojů komunikačního mixu k utváření identity podnikatelského subjektu
Michaela Stejskalová -
Firemní identita zemědělské firmy BOTEP PLUS spol. s.r.o.
Michaela Sajfridová -
Efektivita využití blogerů jako opinion leaderů v komunikačním mixu kosmetických značek v ČR
Eva Macálková -
Psychologie reklamy a její využití pro podporu image podniku/Psychology Of Advertising And Its Use To Support The Image Of The Organization
Aneta Bencová