Ideální učitel německého jazyka pohledem žáků 7. třídy ZŠ – Bc. Veronika Kašparová
Bc. Veronika Kašparová
Master's thesis
Ideální učitel německého jazyka pohledem žáků 7. třídy ZŠ
Ideal Teacher of German language as Perceived by Pupils the seventh-grade at Basic School
Abstract:
Tato diplomová práce má seznámit čtenáře s podobou ideálního učitele cizího jazyka, jak jej vidí žáci sedmé třídy základní školy, tedy lidé spějící do puberty, kteří mají již jisté zkušenosti s okolním světem a chápou eventuální očekávání stran svého okolí. Existuje vskutku nemálo literatury zabývající se teoriemi jak se stát ideálním učitelem. My tuto literaturu specializovanou na obecnou charakteristiku …moreAbstract:
The aim of this diploma thesis is to represent an ideal teacher of foreign languages from the perspective of elementary school students at the age of twelve or thirteen, meaning from the perspective of preadolescent children who already have some life experience and understand expectations towards them from people around. Plenty of literature was written about theories about being an ideal teacher …moreKeywords
ideální učitel osobnost učitele učitel němčiny osobnost žáka žák 7. třídy základní školy cizojazyčné vyučování německý jazyk výukové metody ideal teacher teacher's personality teacher of German language student's personality student in the seventh year of elementary school foreign-language lessons German language educational methods
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 12. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/pu9up/
Thesis defence
- Date of defence: 4. 2. 2013
- Supervisor: Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary and Language School Teacher Training in German Language
Theses on a related topic
-
Alternative ways of assessment at elementary school
Lucie Novotná -
Implementation of Extensive Reading in Elementary School
David Ďulík -
The Secondary School Students Who Are Hard-of-Hearing and Their Experience with English Language Learning at Elementary Schools
Tereza Kalivodová -
Vliv školy a školního prostředí na držení těla u dětí 7. třídy ZŠ - případová studie třídy
Veronika Večerková -
Názory žáků 7. třídy základní školy na podvádění ve zkouškové situaci
Patrik Navrátil -
Pohybové hry s přesahem do učiva přírodopisu pro 6. a 7. třídy základních škol
Adéla KOVALOVÁ -
Moderní forma výuky matematiky pro 7. třídu základní školy
Nikol RUSNOKOVÁ -
Ideál v díle Jaroslava Foglara v komparaci s pojetím hrdiny žáků 6. a 7. tříd základní školy
Veronika Zemánková