Lucie Krajčová

Master's thesis

Analýza mezinárodní značkové strategie společnosti Nestlé

Analysis of Nestlé international brand strategies
Abstract:
Společnost Nestlé patří k předním potravinářským firmám již téměř 140 let a za dobu své existence se podstatně rozrostla nejen geografická, ale i tržní působnost společnosti. Nestlé v dnešní době dodává výrobky do 130 zemí světa a řídí široké portfolio produktů různých potravinových i nepotravinových segmentů. Za tímto úspěchem stojí nejen kvalitní výrobky vytvořené na základě dlouhodobého výzkumu …more
Abstract:
Nestlé belongs to leading food and beverages companies in the world for almost 140 years. Throughout the time of its existence it expanded geographically and broadened its product portfolio. Nowadays, Nestlé delivers its products to 130 markets worldwide and manages a wide portfolio of both food and nonfood products. To the success of Nestlé company contribute high-quality products based on long-term …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 5. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 5. 2010
  • Supervisor: Hana Machková
  • Reader: Ludmila Štěrbová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/20515

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod