Lenka PROCHÁZKOVÁ

Bachelor's thesis

Marketingové nástroje pojišťoven

Marketing tools of insurance companies
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá marketingovými nástroji pojišťoven a jejich efektivností. Zaměřuje se na nový pojistný produkt a na to, nakolik může být (tento produkt) konkurenční výhodou pro pojišťovnu. Vymezuje pojmy jako marketing, cena, místo, výroba, distribuce, komunikace. Dále se zaměřuje na pojišťovnictví a jeho historii, pojistný trh a snaží se vymezit úkoly České asociace pojišťoven. V praktické …more
Abstract:
This bachelor work deals with marketing tools of insurance companies and their effectiveness. It focuses on the new insurance product and how much this product can be a competitive advantage for the insurance company. Defines concepts such as marketing, price, place, production, distribution, communication. The work it focuses on insurance industry and its history, insurance market and it also seeks …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 3. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 4. 6. 2010
  • Supervisor: Ing. Tomáš Nepovolný

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

PROCHÁZKOVÁ, Lenka. Marketingové nástroje pojišťoven. Ústí nad Labem, 2010. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Fakulta sociálně ekonomická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 05. 03. 2010

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Fakulta sociálně ekonomická