Vytváření experimentů pro hodnocení kvality renderovaných scén ve virtuální realitě – Bc. Matěj KAREŠ
Bc. Matěj KAREŠ
Master's thesis
Vytváření experimentů pro hodnocení kvality renderovaných scén ve virtuální realitě
Design of experiments for evaluation of rendered scenes in virtual reality
Abstract:
Tato práce se zabývá analýzou virtuální reality, konkrétně grafickými efekty a jejich vnímáním. V teoretickém rozboru jsou probrány koncepty virtuální reality, grafické efekty a provádění subjektivních experimentů. Cílem je vytvořit prostředí pro tvorbu experimentů, které slouží k~získání statistických dat o kvalitě pozorovaných scén. Na základě výsledků experimentu lze upravovat parametry výpočetně …moreAbstract:
The focus of this thesis is graphical effects and their subjective perception in virtual reality. In the theoretical part of the thesis, virtual reality, perception oriented experiments and graphical effects will be discussed. The goal is to create an environment for conducting subjective experiments on the subject of visual quality perception. Based on the results of said experiments adjustments can …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 5. 2018
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Doc. Ing. Libor Váša, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KAREŠ, Matěj. \textit{Vytváření experimentů pro hodnocení kvality renderovaných scén ve virtuální realitě}. Online. Master's thesis. Plzeň: University of West Bohemia, Faculty of Applied Sciences. 2018. Available from: https://theses.cz/id/m1tc8p/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
KAREŠ, Matěj. Vytváření experimentů pro hodnocení kvality renderovaných scén ve virtuální realitě. Plzeň, 2018. diplomová práce (Ing.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta aplikovaných věd
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta aplikovaných vědVázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/
University of West Bohemia
Faculty of Applied SciencesMaster programme / field:
Computer Science and Engineering / Software Engineering
Theses on a related topic
-
Virtual reality toolkit for the Unity game engine
Vojtěch Juránek -
Unity Toolkit for 3D Scene Recording and Reconstruction
Ján Popeláš -
3D hra v engine Unity 3D
Jan Krejčí -
Interconnection of Unity Game Engine and Newgrounds Online Service
Tomáš Ježek -
Visions of Unity: The Politics of Peace in the Literary Works of Virginia Woolf and Her Contemporaries in 1930s Britain
Velid Beganović -
Technologie pro síťové hry v herním engine Unity
Tomáš Pagáč -
Vývoj hry v Unity 3D
Martin Hotovec -
Comparison of Networking Solutions for Unity Game Engine
Martin Šepeľa