Výběr nového trhu pro expanzi firmy Rohlík Group – Sebastian Štelzig
Sebastian Štelzig
Master's thesis
Výběr nového trhu pro expanzi firmy Rohlík Group
Selection of a new market for expansion of Rohlik Group
Abstract:
Tato diplomová práce řeší výběr nového trhu pro zahraniční expanzi. Cílem bylo vybrat takový trh pro firmu Rohlik Group, která je předním lídrem v oblasti online nakupování v ČR. Výběr trhu probíhal na základě PEST analýzy zahraničních trhů Evropské unie a následnému vyhodnocení pomocí hodnotících modelů. Analýza a vyhodnocení určili nizozemský trh jako ideální volbu pro možnou expanzi firmy Rohlik …moreAbstract:
This thesis deals with selecting a new market for foreign expansion. The aim was to choose a market for Rohlik Group, a leading company in online shopping in the Czech Republic. The market selection is based on PEST analysis of foreign markets in the European Union and subsequent evaluation using rating models. The analysis and evaluation identified the Dutch market as the ideal choice for the potential …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/89076
Thesis defence
- Date of defence: 8. 6. 2023
- Supervisor: Alena Filipová
- Reader: Jiří Zeman
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/89076
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Expanze e-shopu na zahraniční trh
Ševela Ševela -
Strategie expanze české firmy na vybraný zahraniční trh
Petr Dlouhý -
Expanze malé rodinné firmy: Porovnání expanze na domácí a zahraniční trh
Filip Novák -
Expansion to Foreign Market
Daria Dzugan -
Expanze vybrané firmy na zahraniční trh
Vanesa Sněhotová -
Expanze společnosti Expando na vybraný zahraniční trh
Jana Doubková -
Business Strategy when the Company Enters Foreign Markets: Entry Models for companies attempting to enter the Vietnamese market.
Phuc Nguyen Hong -
Expanze podniku na zahraniční trh
Jan Jonáš