Eva HLAVÁČOVÁ

Bachelor's thesis

Sekundární předložky jako prostředek výstavby odborného textu

Secondary prepositions as a means of structure of a scientific text
Abstract:
The present bachelor's thesis with the title Secondary prepositions as a means of structure of a scientific text deals with the phenomenon of secondary prepositions in the context of the scientific/technical style and its specific markings of coherence and cohesion. In the theoretical part, the characteristics of scientific style are in detail defined (German mostly Fachsprachen) and the secondary …more
Abstract:
Předkládaná bakalářská práce nazvaná Sekundární předložky jako prostředek výstavby odborného textu pojednává o fenoménu sekundárních předložek v kontextu odborného stylu a jeho specifických prostředků koherence a koheze. V teoretické části se podrobně definují znaky odborného stylu (německy nejčastěji Fachsprachen) a posléze vymezují sekundární předložky (jejich původ, funkce, sémantika, pragmatika …more
 
 
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2014
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Martin Šíp, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

HLAVÁČOVÁ, Eva. Sekundární předložky jako prostředek výstavby odborného textu. Plzeň, 2014. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/

University of West Bohemia

Faculty of Education

Bachelor programme / field:
Specialization in Pedagogy / German Language in Education

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.