Lenka ŘIČÁNKOVÁ

Bachelor's thesis

Asertivní přístup ve výchově dítěte k prosociálnímu chování

Assertive approach in child education to prosocial behaviour
Abstract:
Téma této bakalářské práce pojednává o asertivní výchově a prosociálním chování u dětí 4. a 5. tříd základní školy. V teoretické části jsou shromážděny poznatky o asertivitě, prosociálním chování, výchově a prevenci. V praktické části jsou vyhodnodnocena data z dotazníku, ze kterých vyplývá, že většina dětí je vedena asertivním přístupem k prosociálnímu chování v rodině i ve škole.
Abstract:
The theme of this bachelor thesis deals with assertivity education to prosocial behaviour by children of 4th and 5th class primary school. In the theoretical part of this thesis are collected knowledges of assertivity, prosocial behaviour, education and prevention. In the practical part are collected and interpredet dates from questionary, that appears from those that most children are conduced by …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2011
Identifier: 18541

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Antonín Olejníček

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

ŘIČÁNKOVÁ, Lenka. Asertivní přístup ve výchově dítěte k prosociálnímu chování. Brno, 2011. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 15. 04. 2011

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe