The Impact of E-Commerce on the Brand Equity Concept for Luxury Fashion Brands – Štěpán Najman
Štěpán Najman
Bachelor's thesis
The Impact of E-Commerce on the Brand Equity Concept for Luxury Fashion Brands
Dopad E-Komerce na Koncept Hodnoty Značky u Luxusních Módních Značek
Abstract:
Dopady e-komerce v případě luxusních módních značek jsou rozsáhlé, a zasahují mimo jiné i hodnotu těchto značek z pohledu zákazníka, tedy skrze čtyři dimenze: povědomí o značce, navázané asociace, vnímaná kvalita a loajalita ke značce. Tato bakalářská práce se zabývá dopady e-komerce na jednotlivé dimenze hodnoty značky u luxusních módních značek, a jak skrze ně lze ovlivnit image značky. Cílem práce …moreAbstract:
The impact of e-commerce in the case of luxury fashion brands is extensive, affecting, among other things, the consumer-based brand equity concept of these brands through its 4 dimensions: brand awareness, brand associaton, perceived quality and brand loyalty. This bachelor thesis considers the impact of e-commerce on individual dimensions of brand equity in case luxury fashion brands, and how they …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 6. 2022
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/87538
Thesis defence
- Date of defence: 5. 9. 2022
- Supervisor: Andrea Escobar Rios
- Reader: Yadira Ixchel Martínez Pantoja
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/87538
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme:
Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Celebrity Brand Ambassador’s Influence on Consumers’ Decision Making of Luxury Fashion Brands
Thái Hoàng Yến Nguyễn -
DIGITIZATION AS THE KEY TO SUCCESS IN COMMERCIAL COMMUNICATION OF LUXURY FASHION BRANDS
Sofia Kornas -
International expansion of fast and luxury fashion brands in the Central Europe: The case of Zara and Prada
Daria Ulianova -
Value Incompatibilities Between CSR and Luxury Fashion Brands: A Marketing Perspective
Andrea Maria Ivanof -
Co-Branding between Luxury Fashion Brands and Mass Fashion Brands
Svetlana Khaustova -
Dopad trendu udržitelnosti na Haute Couture a na luxusní oděvní značky
Alžběta Kirschnerová -
Marketing luxusní značky Dior
Pavla Sedláková -
Podnikatelský plán založení módní značky
Filip Létal