Bc. Martin Holas
Master's thesis
Budování hierarchie obalových těles na GPU
Bounding volume hierarchy construction on the GPU
Abstract:
Cílem diplomové práce bylo vytvořit paralelní implementaci stavby hierarchie obalových těles pro sledování paprsku na GPU v jazyce C for CUDA. Kvalita datové struktury vybudovaná touto implementací byla porovnána s již existující jednovláknovou CPU implementací. Rychlost vybudování struktury pak byla porovnána s hodnotami z půuvodního článku.Abstract:
The purpose of this work was to create parallel implementation of bounding volume hierarchy (BVH) builder for raytracing on GPU using language C for CUDA. The resulting BVH quality was compared with existing CPU implementation which runs in single thread. Overall speed of the BVH build was compared to values from the original article.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 5. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/zflso/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 6. 2012
- Supervisor: RNDr. Marek Vinkler, Ph.D.
- Reader: prof. Ing. Jiří Sochor, CSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatikyMasaryk University
Faculty of InformaticsMaster programme / field:
Informatics / Computer Graphics