Entry strategy of global corporations on the markets of non EU countries ( India) – Shrey Mehra
Shrey Mehra
Master's thesis
Entry strategy of global corporations on the markets of non EU countries ( India)
Vstupní strategie globálních korporací na trzích zemí mimo EU (Indie)
Abstract:
Hlavním cílem diplomové práce je prozkoumat a analyzovat strategie vstupu na trhnadnárodních korporací v Indii. Zatímco sekundárním cílem je analýza maloobchoduprůmyslu Indie a strategie vstupu na trh Walmart Indie. Výsledkem práce je a rozhodnutí o perspektivách trhu a potenciálních příležitostech pro společnost v nadcházejícím obdobílet. Závěr vychází z analýzy současného tržního a politického scénáře …moreAbstract:
The primary objective of this master thesis is to explore and analyze the market entry strategies of multinational corporations in India. While the secondary objectives are to analyze the retail industry of India and market entry strategy of Walmart India. The outcome of this thesis is a decision on the market perspectives and potential opportunities for the company in the coming years. The conclusion …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 5. 2018
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/78239
Thesis defence
- Date of defence: 2. 10. 2019
- Supervisor: Mikuláš Pichanič
- Reader: David Říha
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/78239
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / International Business - Central European Business Realities
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.