Móda v oblékání dětí jako sociální fenomén a reprezentace dětství – Bc. Martina Kalousková
Bc. Martina Kalousková
Master's thesis
Móda v oblékání dětí jako sociální fenomén a reprezentace dětství
Fashion of children clothes as social phenomenon and representation of childhood
Abstract:
Text se na základě dvou konceptů - dětství, resp. mizejícího dětství, a módy jako sociálního fenoménu - věnuje módě dětského oblečení, která v sobě oba koncepty spojuje. Možnost aplikace charakteristik módy jako sociálního fenoménu a teze o mizejícím dětství dle Neila Postmana na dětskou módu je diskutována převážně na základě sociologické literatury, která se k tématu dětského oblečení nějakým způsobem …moreAbstract:
Text, which is based on two concepts – childhood, especially the disappearance of childhood, and fashion as a social phenomenon – is focused on the children’s fashion, where the both concepts are connected. The availability of an application of the fashion’s characteristics as social phenomenon and the thesis of the disappearance of childhood according to Neil Postman to children’s fashion is discussed …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2009
Identifier:
https://is.muni.cz/th/v12j0/
Thesis defence
- Date of defence: 28. 5. 2009
- Supervisor: Mgr. Igor Nosál, Ph.D.
- Reader: Mgr. Lucie Jarkovská, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesMaster programme / field:
Sociology / Sociology
Theses on a related topic
-
OBRAZ DĚTSTVÍ VE FILMECH OLMA OMERZA
Monika EHRMANNOVÁ -
Formación de los adjetivos de color y su uso en las páginas web dedicadas a la moda
Sandra Hanychová -
Anglicismos en la prensa de moda
Pavla Študentová -
La novela de la guerra civil: Literatura y memoria, literatura como moda.
Ondřej Neuman -
Gli anglicismi nelle riviste italiane di moda
Michaela Veselá -
El uso de préstamos en los blogs de moda
Veronika Dreveňáková -
Návrh marketingové internetové komunikace JR-moda
Martina Lebedová -
Le parole di origine francese nelle riviste di moda italiane
Jana Kopecká