Bc. Lukáš Hnilička

Master's thesis

Rozvoj HbbTV jako nástroj marketingové komunikace komerčních televizí

Development of HbbTV Platform as an Instrument for Commercial TV's Marketing Communication
Abstract:
Cílem této práce je zhodnotit aktuální situaci HbbTV jako nového média typu. Určit jeho pozici v marketingovém mixu a zhodnotit jako nástroj výkonnostního marketingu. Popsat vztah vůči ostatním média typům a jeho konkurence schopnost. Práce by měla zodpovědět otázku, zda je právě HbbTV (internet v televizi) nástrojem televizních stanic pro zvýšení on-line investice na úkor duopolu Google - Facebook …more
Abstract:
Goal of this thesis is to evaluate HbbTV technology current position as it stands as new me-dium-type. Then, define its current position in the marketing mix and evaluate it as a perfor-mance marketing tool. Last, describe the relation between HbbTV and other media and its competitiveness. This paper shall answer the question, whether HbbTV (internet in TV) is a tool for TV broadcasters in order to …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2019

Thesis defence

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Hnilička, Lukáš. Rozvoj HbbTV jako nástroj marketingové komunikace komerčních televizí. Zlín, 2019. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Multimedia Communications

Master programme / field:
Media and Communication Studies / Marketing Communications