Teachers‘ perceptions and uses of technology integration in formative assessment – Martina Dočekalová
Martina Dočekalová
Bachelor's thesis
Teachers‘ perceptions and uses of technology integration in formative assessment
Teachers‘ perceptions and uses of technology integration in formative assessment
Abstract:
Bakalářská práce zkoumá pohled učitelů základní školy na začlenění a vy-užití technologií ve výuce, která využívá principy formativního hodnocení. Teoretická část práce nejdříve představuje pojem formativní hodnocení a jeho hlavní strategie. Uvádí přínosy jednotlivých strategií a možnosti je-jich využití ve výuce. Dále se věnuje tématu technologie a popisu někte-rých aplikací, které používá skupina …moreAbstract:
The bachelor thesis examines primary school teachers‘ perceptions and uses of technology integration in formative assessment. The theoretical part of the thesis first introduces the concept of formative assessment and its main strategies. It presents the benefits of each strategy and the possi-bilities of using them in teaching, then goes on to discuss the topic of technology and describes some applications …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/svxtl/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 6. 2023
- Supervisor: M.A. Christopher Williams
- Reader: M.A. Ailsa Marion Randall
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
DOČEKALOVÁ, Martina. \textit{Teachers‘ perceptions and uses of technology integration in formative assessment}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2023. Available from: https://theses.cz/id/m97x8m/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
English Language for Education / English Language for Education
Theses on a related topic
-
Formative Assessment in English Lessons in Practice - Benefits and caveats of formative assessment implementation
Lucie Novotná -
Comparison of formative and summative assessment in language testing
Nela NEDUCHALOVÁ -
Development of novel risk assessment strategies for contaminants of emerging concern and their mixtures in the environment using chemical screening and effect-based monitoring tools
Kelsey Kwong Pui Ng -
Srovnání míry humanismu a kreativity a jejich vzájemný vztah u učitelů základních škol se zaměřením na digitální technologie a učitelů klasické základní školy
Martina Keratová -
Současný stav intervenčních postupů u adolescentů nadměrně užívajících digitální technologie
Nikol VÁCLAVKOVÁ -
Klimatická změna a Nepál - změny a potřeby v oblastech institucí, adaptačních opatření a souvisejícím financování v Nepálu
Tek Jung Mahat -
Hodnocení vlivů změny klimatu na vybrané sídlo/region a vypracování relevantní adaptační strategie, včetně výběru a vytvoření příkladů vhodných adaptačních opatření
Martin Pech -
Analýza stakeholderů podniku a jejich vliv na současnou a budoucí strategii podniku
Josef Kudrna