Martina Dočekalová

Bachelor's thesis

Teachers‘ perceptions and uses of technology integration in formative assessment

Teachers‘ perceptions and uses of technology integration in formative assessment
Abstract:
Bakalářská práce zkoumá pohled učitelů základní školy na začlenění a vy-užití technologií ve výuce, která využívá principy formativního hodnocení. Teoretická část práce nejdříve představuje pojem formativní hodnocení a jeho hlavní strategie. Uvádí přínosy jednotlivých strategií a možnosti je-jich využití ve výuce. Dále se věnuje tématu technologie a popisu někte-rých aplikací, které používá skupina …more
Abstract:
The bachelor thesis examines primary school teachers‘ perceptions and uses of technology integration in formative assessment. The theoretical part of the thesis first introduces the concept of formative assessment and its main strategies. It presents the benefits of each strategy and the possi-bilities of using them in teaching, then goes on to discuss the topic of technology and describes some applications …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 19. 6. 2023
  • Supervisor: M.A. Christopher Williams
  • Reader: M.A. Ailsa Marion Randall

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta