Bc. Jana Nejedlá

Master's thesis

Metody a strategie kritického myšlení ve slohové výuce na 2. stupni ZŠ

Methods and strategies of critical thinking in style tuition at second stage of basic school
Abstract:
Teoretická část diplomové práce se věnuje studiu konstruktivistického pojetí výuky a odpovídá na otázku, jakým způsobem konstruktivismus souvisí s kritickým myšlením. Diplomová práce zaměřuje pozornost k systému kurikulárních dokumentů orientovanou na oblasti Rámcového vzdělávacího programu, které souvisí s výukou českého jazyka – vzdělávací oblast Jazyk a jazyková komunikace a vzdělávací obor Český …more
Abstract:
The theoretical part of the thesis is devoted to the study of constructivist approach of teaching and responding to the question how constructivism relates to critical thinking. The thesis focuses attention to system curricula focused on the framework curriculum related to teaching the Czech language – educational area Language and communication and educational field in Czech language and literature …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 30. 5. 2011
  • Supervisor: doc. PhDr. Jana Marie Tušková, Ph.D.
  • Reader: PaedDr. Ivo Martinec, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta