Optimalizace protokolu řízení bezobslužného modelu silničního dopravního prostředku – Bc. Matyáš Hlavinka
Bc. Matyáš Hlavinka
Bachelor's thesis
Optimalizace protokolu řízení bezobslužného modelu silničního dopravního prostředku
Optimization of Protocol for Control Unmanned Road Vehicles Models
Abstract:
Tato práce navrhuje optimalizovanou reakční metodu pro bezkolizní řízení většího počtu mobilních robotů s diferenčním řízením kol. Optimalizace spočívá v rozdělení možných směrů jízdy při detekci blízkých překážek a v detekci kolizí na specifických pozicích vůči robotům. Využívá se centrálního řídícího systému.Abstract:
This paper proposes an optimized reactive method for collision-free navigation of multiple mobile robots under differential drive constraints. The optimization lies in separating the possible directions of movement after a nearby obstacle is detected and in detecting those collisions at specific positions from the robots' points of view. A centralized controller is used.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 5. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/r0vwn/
Thesis defence
- Date of defence: 26. 6. 2023
- Supervisor: prof. Ing. Václav Přenosil, CSc.
- Reader: doc. RNDr. Zdeněk Matěj, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HLAVINKA, Matyáš. \textit{Optimalizace protokolu řízení bezobslužného modelu silničního dopravního prostředku}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Informatics. 2023. Available from: https://theses.cz/id/mb4w99/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatikyMasaryk University
Faculty of InformaticsBachelor programme / field:
Programming and development / Programming and development