Pavel Hons
Bachelor's thesis
Manipulativnost reklamních tiskovin
Manipulative Techniques of Advertising in Printed Papers
Abstract:
Tato práce se zabývá rozborem manipulativních technik užívaných v reklamních tiskovinách. Největší důraz je kladen na analýzu textových částí reklam, které jsou interpretovány ze stylistického hlediska. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Obsahem teoretické části jsou: definice základních pojmů, se kterými se v práci operuje, představení reklamy jako specifického žánru, konstituovaného …moreAbstract:
This work deals with an analysis of manipulative practices used in the advertising printed forms. The largest stress is laied to the analysis of textual parts of advertisements which are interpreted from the stylistic point of view. The work is divided both on a theoretical and practical part. The contents of a theoretical part are: definition of basic terms with that there is manipulated in the work …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2011
Thesis defence
- Date of defence: 6. 6. 2011
- Supervisor: doc. PhDr. Jana Bartůňková, CSc.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
Hons, Pavel. Manipulativnost reklamních tiskovin. Pardubice, 2011. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofickáUniversity of Pardubice
Faculty of Arts and PhilosophyBachelor programme / field:
Historical Sciences / Historical and Literary Studies
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.