Prolínání soudobé vážné hudby a jazzu ve vybraných příkladech – Tomáš Sýkora
Tomáš Sýkora
Bakalářská práce
Prolínání soudobé vážné hudby a jazzu ve vybraných příkladech
The Merging of contemporary classical Music nad Jazz in the selected Examples
Anotace:
Prolínání žánrů vážné hudby a jazzu je nedílnou součástí dějin hudby 20. století. Oba žánry měly zásadní vliv na skladatele minulosti a výrazně ovlivňují i současné skladatele. V rámci tohoto procesu vznikly termíny jako třetí proud, crossover a fůze. Cílem této práce je demonstrovat různé přístupy tvorby, kde dochází k prolínání žánrů soudobé vážné hudby a jazzu. Zárověň je zde zohledněn vlastní kompoziční …víceAbstract:
Merging of classical music and jazz is an integral part of the history of the 20th century music. Both genres had a significant influence on composers of the past and have also significantly influenced contemporary composers. Within this process the terms like third stream, crossover and fusion arose. The aim of this paper is to demonstrate different approaches of work where the merging of contemporary …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 2. 5. 2012
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/8075
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 31. 5. 2012
- Vedoucí: Juraj FILAS
- Oponent: Hanuš BARTOŇ
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: a) rozmnožováním díla jakýmikoliv prostředky a v jakékoliv formě, včetně formy elektronické In the license agreement the author has granted the following: a) by copying the University Work in any media and any form, including electronic form
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 25. 11. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Hudební a taneční fakultaBakalářský studijní program / obor:
Hudební umění / Skladba
Práce na příbuzné téma
-
Možnosti syntézy jazzu a vážné hudby z pohledu současného skladatele
Kateřina Horká -
Nikolai Kapustin a jeho klavírní dílo
Jakub Uhlík -
Barva a souzvuk v orchestrálních partiturách Tristana Muraila a Marii Schneider
Tomáš Sýkora -
Hudba jako film, film jako hudba
Martin Klusák -
Hudba pro třetí ucho: role aktivní participace posluchače v hudební kompozici Maryanne Amacher
Klára Ondračková -
Hudební kompozice tvořena ruchovou skladbou v seriálu HBO Černobyl
Tomáš Kocourek -
Elektronická kompozice - cesta k propojení sónických a akordických prvků v hudbě
Petr Pařízek -
Software jako strategie hudební kompozice
Miroslav Vrba