Zdeňka Tomisová

Bachelor's thesis

Verbal Humour in Advertisements: British Culture Specifics

Verbal Humour in Advertisements: British Culture Specifics
Abstract:
This bachelor thesis deals with three advertisements which are determined to British culture and in which especially verbal humour appears. The theoretical part describes the discourse and language features of advertisements, then deals with the influence of humour on the effectiveness of the advertisement and also states the particular types of humour which are used in advertisements. The last part …more
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá třemi reklamami, které jsou určeny britské kultuře a ve kterých se objevuje zejména verbální humor. Teoretická část popisuje diskurs a jazykové prostředky reklamních sdělení, dále se zabývá vlivem humoru na efektivitu reklamy a také uvádí jednotlivé typy humorů, které se v reklamách používají. Poslední částí teoretické části je britská kultura a její vnímání humoru. …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 5. 2014
Accessible from:: 2. 5. 2014

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Hana Atcheson

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Tomisová, Zdeňka. Verbal Humour in Advertisements: British Culture Specifics. Zlín, 2014. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 2.5.2014

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 2. 5. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Humanities

Bachelor programme / field:
Philology / English for Business Administration

Theses on a related topic