Ekaterina Efremova

Master's thesis

Will shopping malls survive under the pressure of online shopping? How can shopping malls transform and be prepared for the digital era?

Přežijí nákupní centra pod tlakem online nakupování? Jak se můžou nákupní centra transformovat a připravit se na digitální éru?
Abstract:
Práce se snaží definovat, jak se mohou nákupní centra transformovat a prosperovat v souladu s měnícím se chováním spotřebitelů a globálními trendy v digitálním věku. K dosažení cíle byly použity kvalitativní výzkumné metody. Zaprvé byla aplikována metoda analýzy dokumentů. Jako výsledek, byly definovány příklady přizpůsobení v rámci globální industrii nákupních center. Zadruhé byla provedena případová …more
Abstract:
The thesis endeavors to define how shopping centres can transform and prosper adapting to changing consumer behaviour and global trends in the digital era. To reach the goal of the study, qualitative research methods were used. Firstly, the document analysis method was applied. As a result, the examples of adaptations within the global shopping centre industry were defined. Secondly, the case study …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 12. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 6. 2019
  • Supervisor: Martin Machek
  • Reader: Karolina Šustrová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/77268