Proces voľby prvého psychoterapeutického výcviku – Mgr. Monika Frtúsová
Mgr. Monika Frtúsová
Diplomová práce
Proces voľby prvého psychoterapeutického výcviku
Election process of the first psychotherapeutic training
Abstract:
The aim of the study was to find out what is the process of choosing the first psychotherapy training. In theoretical overview one can find summary of available researches in area of professional development of therapists and theoretical orientation. In research part of the study I map the process of choosing the first psychotherapy training. For goal fulfillment I chose qualitative design. The sample …víceAbstract:
Cieľom predkladanej práce bolo zistiť ako prebieha voľba prvého psychoterapeutického výcviku. V teoretickom prehľade možno nájsť zhrnutie dostupných výskumov v oblasti profesionálneho rozvoja a voľby teoretickej orientácie psychoterapeutov. Vo výskumnej časti práce mapujem proces voľby prvého výcviku. K naplneniu cieľa som si zvolila kvalitatívny prístup. Vzorku respondentov tvoria frekventanti troch …více
Jazyk práce: slovenština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 22. 5. 2015
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/qpm2m/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 18. 6. 2015
- Vedoucí: PhDr. Roman Hytych, Ph.D.
- Oponent: doc. Mgr. Tomáš Řiháček, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasarykova univerzita
Fakulta sociálních studiíMagisterský studijní program / obor:
Psychologie / Psychoterapeutická studia
Práce na příbuzné téma
-
Transfer of professional development to classroom teaching. An analysis of professional development courses at the University College of Teacher Education in Vienna, Austria.
Martin Klein -
Teacher Development Cycles of Alternatively Certified TEFL Teachers: The Construction of Professional Development and Professional Identity of Teachers Working in the TEFL Industry
Ezra Anthony Howard -
Professional Development of an Experienced Teacher - Case Study
Vlasta Palichová -
Professional development of English teachers
Lucie Ondrová -
Professional Development of Beginning Psychotherapists Trained in Gestalt Therapy, CBT and Psychodynamic Therapy
Lenka Maruniaková -
Research on scholarship of teaching to support the faculty development of moral education staff in Sichuan Normal University: a grounded theory approach
Bo ZHOU -
A GROUNDED THEORY STUDY TO CREATE REFLECTIVE PRACTICE MOTIVATION MODEL FOR PRIMARY SCHOOL PRESERVICE TEACHERS IN A CHINESE NORMAL UNIVERSITY
Mengjiao LIANG -
Novice Chinese teachers' cross-culture adaption: a grounded theory approach to induction program of Confucius Institute in Czech Republic
Jia LIU