Mgr. Markéta POKOROVÁ

Doctoral thesis

Proměny židovské tematiky v české literatuře a její didaktické aspekty

Changes in Jewish themes in Czech literature and its didactic aspects
Abstract:
Práce je založena na recepční estetice kostnické školy (čtenář jako výzva), jejíž principy jsou v hodinách české literatury momentálně často využívány. Studenti (spoluautoři textů) i učitelé (facilitátoři) se v procesu učení potýkají s novým úkolem, a to přijímat a interpretovat složité autorské tokeny pomocí interpretačního dialogu, nikoliv přijetím "zakotvené" pravdy. Hlavním cílem práce je proto …more
Abstract:
The thesis is based on Reader- Response Criticism as its principles are lately used in the Czech literature classes. The students (co-creators of the texts) as well as the teachers (facilitators) deal with a new task in the learning process; to accept complex author's tokens and interpret them by using interpretative dialog rather than by accepting the given truth.Therefore the main goal of the thesis …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 6. 2020
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: PaedDr. Jiří Staněk, CSc., PaedDr. Jiří Staněk, CSc.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

POKOROVÁ, Markéta. Proměny židovské tematiky v české literatuře a její didaktické aspekty. Plzeň, 2020. disertační práce (Ph.D.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/

University of West Bohemia

Faculty of Education

Doctoral programme / field:
Specialization in Pedagogy / Theory of Education in Bohemian Studies

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.