Klára KOVAŘČÍKOVÁ

Bachelor's thesis

Současný vrchol simulace reality v počítačovém herním průmyslu

The current peak of reality simulation in the PC gaming industry
Abstract:
Tato práce zkoumá imerzivnost a realističnost ve videohrách a dva hlavní vybrané faktory, které toto ovlivňují - grafické vyjádření a technické zpracování fyziky - a jejich vzájemnou syntézu a využití ve dvou specifických hrách (Red Dead Redemption 2 a Blasphemous), kterými jsem se inspirovala při vytváření mého bakalářského projektu "Sledge".
Abstract:
This thesis investigate the immersion and realism in video games and the two main chosen factors that influence this - graphic expression and technical processing of physics - and their mutual synthesis and use in two specific games (Red Dead Redemption 2 and Blasphemous), which inspired me when creating my bachelor project "Sledge".
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 12. 2023
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Denisa Jánská

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

KOVAŘČÍKOVÁ, Klára. Současný vrchol simulace reality v počítačovém herním průmyslu. Ostrava, 2023. bakalářská práce (BcA.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Fakulta umění

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Fakulta umění

University of Ostrava

Faculty of Fine Arts and Music

Bachelor programme / field:
Intermedial Arts / Animated Creation