PaedDr. Petr Bauman, Ph.D.

Disertační práce

Ideová dimenze kurikula základní školy znalosti budoucích pedagogů o cílech, smyslu a hodnotách vzdělávání

The Ideological Dimension of Elementary School Curriculum: preservice educators' knowledge of educational ends, purposes and values
Anotace:
Disertační práce se zabývá zkoumáním ideové dimenze kurikula základního vzdělávání, resp. české základní školy, a to zejména z perspektivy pedagogického myšlení studentů učitelství a vychovatelství, jejich znalostí o cílech, smyslu a hodnotách vzdělávání. Na základě analýzy klíčových prvků teorie kurikula a současných přístupů k empirickému a zejména teoretickému výzkumu kurikula je představen vlastní …více
Abstract:
The dissertation thesis inquires into the ideological dimension of primary and lower-secondary school curriculum, as represented in the thinking of pre-service educators (their knowledge of educational ends, purposes and values). Following an analysis of curriculum theory, a model of curriculum is presented explaining the function of cur-riculum ideological dimension in the transformation and realisation …více
 
 
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 20. 1. 2012

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 11. 4. 2012
  • Vedoucí: prof. PhDr. Josef Maňák, CSc.
  • Oponent: doc. PhDr. Jarmila Novotná, Ph.D., doc. PhDr. Stanislav Střelec, CSc.

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta