Ideová dimenze kurikula základní školy znalosti budoucích pedagogů o cílech, smyslu a hodnotách vzdělávání – PaedDr. Petr Bauman, Ph.D.
PaedDr. Petr Bauman, Ph.D.
Disertační práce
Ideová dimenze kurikula základní školy znalosti budoucích pedagogů o cílech, smyslu a hodnotách vzdělávání
The Ideological Dimension of Elementary School Curriculum: preservice educators' knowledge of educational ends, purposes and values
Anotace:
Disertační práce se zabývá zkoumáním ideové dimenze kurikula základního vzdělávání, resp. české základní školy, a to zejména z perspektivy pedagogického myšlení studentů učitelství a vychovatelství, jejich znalostí o cílech, smyslu a hodnotách vzdělávání. Na základě analýzy klíčových prvků teorie kurikula a současných přístupů k empirickému a zejména teoretickému výzkumu kurikula je představen vlastní …víceAbstract:
The dissertation thesis inquires into the ideological dimension of primary and lower-secondary school curriculum, as represented in the thinking of pre-service educators (their knowledge of educational ends, purposes and values). Following an analysis of curriculum theory, a model of curriculum is presented explaining the function of cur-riculum ideological dimension in the transformation and realisation …víceKlíčová slova
kurikulum ideová dimenze kurikula znalosti o cílech smyslu a hodnotách vzdělávání učitelovo pojetí výuky soudobé koncepce vzdělávání vzdělávací politika curriculum ideological dimension of curriculum knowledge of educational ends purposes and values teachers’ beliefs curriculum ideologies curriculum policies
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 20. 1. 2012
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/adrdx/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 11. 4. 2012
- Vedoucí: prof. PhDr. Josef Maňák, CSc.
- Oponent: doc. PhDr. Jarmila Novotná, Ph.D., doc. PhDr. Stanislav Střelec, CSc.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
BAUMAN, Petr. \textit{Ideová dimenze kurikula základní školy znalosti budoucích pedagogů o cílech, smyslu a hodnotách vzdělávání}. Online. Disertační práce. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. 2012. Dostupné z: https://theses.cz/id/mgzujs/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaDoktorský studijní program / obor:
Pedagogika / Pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Koncepce personální práce v podniku - analýza stavu a návrh nové koncepce
Barbora Urbánková -
Soudobé koncepce výchovy k toleranci a multikulturalismu
Anna NAVRKALOVÁ -
Učitelovo pojetí výuky na základní škole s polským jazykem vyučovacím v České republice
Mariola Weiser -
Učitelovo pojetí výtvarné výchovy na prvním stupni ZŠ
Ludmila Šťovíčková -
Učitelovo pojetí psychohygieny žáka na 2. stupni ZŠ
Eva Lapešová -
Pojetí výuky výtvarné výchovy a tvořivost žáků na 1. stupni ZŠ
Petra Pokorná -
Pojetí výuky učitelů ve vybraných alternativních školách
Johana Martinů -
VLIV RÁMCOVÉHO VZDĚLÁVACÍHO PLÁNU NA UČITELOVO POJETÍ VÝUKY VÝTVARNÝCH ČINNOSTÍ
Lucie KŘEPELOVÁ