Štěpán KAVALÍR

Bachelor's thesis

Multiculturalism and cultural clashes in postcolonial India and its reflection in Kiran Desai's The Inheritance of Loss and Salman Rushdie's Midnight's Children

Multiculturalism and cultural clashes in postcolonial India and its reflection in Kiran Desai's The Inheritance of Loss and Salman Rushdie's Midnight's Children
Abstract:
This thesis analyses multiculturalism and cultural clashes in postcolonial India and its reflection in Kiran Desai?s The Inheritance of Loss (2006) and Salman Rushdie?s Midnight?s Children (1981). The bachelor thesis firstly deals with concepts of colonialism and multiculturalism and subsequently demonstrates a gradual influence and impact of the British Empire in India. The aim of this thesis is to …more
Abstract:
Tato práce se zabývá multikulturalismem a kulturními střety v postkoloniální Indii a jejich odrazem v dílech Kiran Desai Dědictví ztráty (2006) a Salmana Rushdieho Děti půlnoci (1981). Bakalářská práce se nejprve zabývá pojmy jako kolonialismus a multikulturalismus a následně demonstruje postupný vliv a působení Britského impéria v Indii. Hlavní částí práce je snaha zachytit různé podoby multikulturních …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2012
Accessible from:: 4. 5. 2012

Thesis defence

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

KAVALÍR, Štěpán. Multiculturalism and cultural clashes in postcolonial India and its reflection in Kiran Desai's The Inheritance of Loss and Salman Rushdie's Midnight's Children. Zlín, 2012. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 4.5.2012

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 4. 5. 2012 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe