Stěžejní repertoár pro trio klarinet, violoncello a klavír – Michaela Marešová
Michaela Marešová
Diplomová práce
Stěžejní repertoár pro trio klarinet, violoncello a klavír
Main Repertoire for the trio Clarinet, Cello and Piano
Anotace:
Název mé práce je Stěžejní repertoár pro trio klarinet, violoncello a klavír. Práce je rozdělena do tří kapitol. První se nazývá Historie a současnost tria klarinet, violoncello a klavír. Má tři samostatné podkapitoly, z nichž první zpracovává stručný historický vývoj všech nástrojů. Druhá podkapitola, zmiňuje repertoárové možnosti pro toto seskupení a poslední třetí podkapitola uvádí tři známé světové …víceAbstract:
My diploma thesis is called Main repertoire for the trio clarinet, cello and piano. The work is devided to three chapters. The first one is called History and present of the trio clarinet, cello and piano. In this chapter are three independent subchapters. The first is about historical development of these instruments. In the seconde is written something about repertoire options for this group and …víceKlíčová slova
triaKlíčová slova
hudbaKlíčová slova
hudba pro klarinetKlíčová slova
hudba pro klavírKlíčová slova
hudba pro violoncelloObhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 7. 6. 2013
- Vedoucí: František MALÝ
- Oponent: Ivo KAHÁNEK
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: e) sdělováním veřejnosti všemi způsoby uvedenými v ustanovení § 18 až 23 autorského zákona, zejména pak živým provozování Školního díla a jeho přenosem a zpřístupňováním Školního díla způsobem, že kdokoliv může mít k němu přístup na místě a v čase podle své vlastní volby (tzn. především v síti Internet na webových stránkách Nabyvatele). In the license agreement the author has granted the following: e) by relaying it to the public in all forms stated in the provision of Sections 18 to 23 of the Copyright Act, particularly by the live performance of the University Work and its transmission and by publishing the University Work so that anyone can have access to it in a place and time of their choice (i.e. chiefly on the Assignee?s websites on the Internet)
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 25. 11. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Hudební a taneční fakultaMagisterský studijní program / obor:
Hudební umění / Klavír
Práce na příbuzné téma
-
Ruská lidová hudba a tradiční hudební nástroje
Eliška STREJCOVÁ -
Hudba v rukou dětí včera a dnes. Z názvu je patrné, že práce bude historicko-srovnávací. Cílem práce je analyzovat, proč v současné době neplatí rčení "Co Čech, to muzikant". Jaké okolnosti ovlivňují aktivní přístup dětí k hudbě. Při výzkumu budou osloveni žáci 2. stupně ZŠ a současně i jejich rodiče a prarodiče. Prostředkem výzkumu bude nestandardizovaný dotazník. Výzkum bude posuzovat důvody rozdílného postoje v generačních vlnách k výuce hry na hudební nástroje nebo zpěvu a to v oblasti amatérského a odborného získávání znalostí. Stěžejní otázkou je, proč se děti nechtějí učit hrát na hudební nástroje a proč již není zájem dětí o individuální nebo sborový zpěv.
Jaroslav LÖFFELMAN -
Hudba Petra Ebena se zaměřením na Suitu Balladicu pro violoncello a klavír
Martin Houdek -
Židovské náboženské motivy v tvorbě pro violoncello
Dominika Weissová -
Gaspar Cassadó - suita pro sólové violoncello
Marek Sůva -
Jindřich Feld - Dvě skladby pro violoncello a orchestr
Vanda Růžičková -
J. S. Bach: Suity pro violoncello BWV 1007-1009, analýza a srovnání interpretací
Michal Karpíšek -
Petr Iljič Čajkovskij, Variace na rokokové téma pro violoncello a orchestr, historie vzniku, srovnání dvou verzí a různých interpretací v podání vybraných violoncellistů 20. a 21. století.
Nikita Ruzhavinskii