Bc. Pavla Jandová

Master's thesis

Teacher Talk in Pre-school English Classes: Discourse Analysis

Teacher Talk in Pre-school English Classes: Discourse Analysis
Abstract:
Cílem této práce bylo analyzovat jazyk učitele v předškolních hodinách angličtiny a jeho dopad na kvalitu vyučování. Nejprve se práce věnuje problematice učení se jazyků, následně pojednává o předškolní výuce angličtiny a jazyku použitém v hodinách. Závěr teoretické části je věnován jazykovému inputu a definici diskurzu. Empirická část rozebírá tři vyučovací hodiny se zaměřením na použití jazyka, komunikační …more
Abstract:
The purpose of this study was to examine teacher talk in pre-school English classes and its impact on the quality of the lesson. Firstly, the issue of learning languages is introduced. Next, teaching pre-school English lessons is discussed, along with the description of the languages used in the classes. Towards the end of the theoretical part, language input is addressed, followed by the definition …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 24. 5. 2016
  • Supervisor: Mgr. Jana Chocholatá
  • Reader: Mgr. Naděžda Vojtková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta