Bc. Irena Sedláková

Master's thesis

The Impact of Audiovisual Formats on Czech Learners’ English Pronunciation Awareness

The Impact of Audiovisual Formats on Czech Learners’ English Pronunciation Awareness
Abstract:
Tato diplomová práce zkoumá výzvy výslovnosti, se kterými se setkávají lidé, kteří se učí anglicky, zaměřuje se na identifikaci chyb specifických pro rodilé mluvčí češtiny. Teoretický rámec zahrnuje teorii fonetiky a fonologie, která zdůrazňuje rozdíly mezi českou a anglickou fonetikou a řeší běžné vý-slovnostní obtíže pro mluvčí češtiny. Použitím metodologie online průzkumu výzkum odhaluje vzory výslovnosti …more
Abstract:
This diploma thesis explores the pronunciation challenges encountered by learners of English, focusing on identifying errors specific to native Czech speakers. The theoretical framework encompasses Phonetics and Phonology theory, highlighting differences between Czech and English phonetics and addressing common pronunciation difficulties for Czech speakers. Using an online survey methodology, the research …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 6. 2024
  • Supervisor: PhDr. Kateřina Tomková, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Jaroslav Suchý

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta

Masaryk University

Faculty of Education

Master programme / field:
Lower Secondary School English Language Teacher Training / Lower Secondary School English Language Teacher Training