The emerging market of cosmetics for men - What are the adoption barriers? – Zuzana Orlichová
Zuzana Orlichová
Master's thesis
The emerging market of cosmetics for men - What are the adoption barriers?
The emerging market of cosmetics for men: An investigation of consumer behavior in Czech republic
Abstract:
Cílem této diplomové práce je popsat bariéry přijetí kosmetiky u českých mužů prostřednictvím průzkumu trhu a průzkumu chování spotřebitelů - jaký vztah mají muži ke kosmetice, proč používají některé kosmetické přípravky, zatímco jiné odmítají. Pokud jde o trh s kosmetikou pro muže, jsou zde překážky, které brání mužům v přijetí kosmetiky. Cílem této práce je odhalit, co spůsobuje tyto bariéry a popsat …moreAbstract:
The aim of this study is to describe adoption barriers emerging on the cosmetics for men market through market research and consumer behaviour exploration. The relationship men have with the cosmetics is not easy to understand, so the purpose of this study is to explore on what is based their relationship to cosmetics market - why some are ready to use cosmetics while other reject. Regarding market …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 2. 2011
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/29886
Thesis defence
- Date of defence: 2. 2. 2012
- Supervisor: Zuzana Chytková
- Reader: Václav Stříteský
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/29886
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / International Management
Theses on a related topic
-
Projektivní techniky v marketingovém výzkumu
Helena Leszczynska -
Projektivní techniky v marketingovém výzkumu
Tomáš Saladiak -
Projektivní techniky v marketingové komunikaci
Kateřina Borovičková -
Focus Group v marketingovém výzkumu
Barbora Botheová -
Dopady udržateľnej produkcie potravín na konečného spotrebiteľa
Kristína Bánová -
Metody výzkumu trhu používané při inovaci nových produktů.
Kristina Hralová -
Muži jako oběti domácího násilí
Barbora Škachová -
Muži jako studenti a budoucí sociální pracovníci
Sandra Sontagová