Bc. Jana Veličková
Master's thesis
Selbstevaluation im DaF-Unterricht
Self-assesment in teaching and learning of German as a foreign language
Abstract:
The thesis „Self-assessment in teaching and learning German as a foreign language“ deals with often overlooked issue of a special type of teaching and learning evaluation when students are encouraged to evaluate their knowledge, abilities and skills themselves. In this context, evaluation is referred to as a competence with the overlap to the extracurricular areas of human life, which is, however, …moreAbstract:
Diplomová práce „Sebehodnocení ve výuce němčiny jako druhého cizího jazyka“ se zabývá často opomíjenou problematikou zvláštního typu hodnocení ve výuce, kdy jsou žáci vedeni k tomu, hodnotit si své vědomosti, schopnosti a dovednosti. V tomto kontextu je sebehodnocení zmiňováno jako kompetence s přesahem i do mimoškolních oblastí lidského života, kterou je však nutno si osvojit postupným nacvičováním …moreKeywords
sebehodnocení Selbstevaluation Selbstbeurteilung autonomní učení autonomes Lernen funkce sebehodnocení Funktionen der Selbstevaluation faktory sebehodnocení Faktoren der Selbsteinschätzung typy sebehodnocení Typen der Selbstevaluation role učitele role žáka Rolle der Lernenden Rolle der Lehrenden typy hodnocení Bewertungstypen Evropské jazykové portfolio Europäisches Sprachenportfolio nástroje sebehodnocení Instrumente zur Selbstevaluation self-assessment Learner autonomy role of self-assessment self-assessment factors types of self-assessment teacher's role student's role types of evaluation European language portfolio self-assessment tools
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ikp7k/
Thesis defence
- Date of defence: 8. 6. 2015
- Supervisor: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary and Language School Teacher Training in German Language
Theses on a related topic
-
Europäisches Sprachenportfolio
Marie VALENTOVÁ -
European Language Portfolio in learning English in lower-secondary classes
Nikola Droznová -
Portfolio als Vorbereitungsinstrument zur Abiturprüfung in der Fertigkeit Sprechen
Iveta Pochobradská -
European language portfolio in practice
Kateřina Miczánová -
The European Language Portfolio: The New Tool for Assessment and Self-Assessment of Pupils
Zuzana Jouklová -
Evropské jazykové portfolio jako nástroj sebereflektivního hodnocení cizojazyčné kompetence
Alice Brychová -
ELEKTRONICKÉ PORTFOLIO JAKO NÁSTROJ ROZVOJE AUTONOMIE A JAZYKOVÝCH KOMPETENCÍ VYSOKOŠKOLSKÝCH STUDENTŮ VE VÝUCE ODBORNÉHO ANGLICKÉHO JAZYKA
Linda POSPÍŠILOVÁ -
Self-assessment of primary learners in English lessons
Simona Filipiová