Bc. Kateřina Stryková

Master's thesis

Vzdělávání a soužití s nadaným dítětem - radost nebo problém?

Abstract:
Práce popisuje pohledy na nadané dítě z různých oblastí života, na jeho vzdělávání a soužití s ním. Teoretická část se věnuje vymezení pojmů a bližšímu seznámení s problematikou nadaného dítěte ve škole a v rodině. Praktická část má kvalitativní design, jehož cílem je najít pozitiva a negativa při práci, vzdělávání a v soužití s nadaným dítětem. Cílem praktické části je porovnání dvou nadaných dětí …more
Abstract:
The thesis describes views on gifted children from different areas of life, on their education and on living together with them. The theoretical part deals with the definition of terms and includes a better familiarization with the issue of gifted children at school and in the family. The practical part employs a qualitative research design, the aim of which is to find positives and negatives in working …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 6. 2024
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Marcela Ehlová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Stryková, Kateřina. Vzdělávání a soužití s nadaným dítětem - radost nebo problém?. Pardubice, 2024. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofická

University of Pardubice

Faculty of Arts and Philosophy

Master programme / field:
Resocialization Pedagogy / Resocialization Pedagogy