Sayanti Shaw

Doctoral thesis

Vliv kognitivních faktorů na spotřebitelské vnímání spravedlivě stanovené ceny, loajální chování a nákupní záměr

nfluence of Cognitive Factors on Consumers' Price Fairness Perceptions, Behavioural Loyalty, and Purchase Intention
Abstract:
Fair pricing is a standard expectation from consumers' side; they are particularly sensitive toward unacceptable/unfair price increases. Also, perceived price fairness is important to firms because it is connected with several negative as well as positive consequences, including willingness to pay, purchase intentions, complaint behaviour, viva voce, switching propensity, brand attitudes-relationships …more
Abstract:
Spravedlivé ceny jsou standardním očekáváním ze strany spotřebitelů; zákazníci jsou obzvláště citliví na zvýšení ceny, kterou považují za nespravedlivou nebo nepřijatelnou. Jaké je vnímání spravedlivě stanovené ceny důležité rovněž pro marketéry a manažery, protože je spojeno s různými negativními a pozitivními výsledky, včetně ochoty cenu zaplatit, dále nákupními záměry, chováním při podávání stížností …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 2. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 5. 2023
  • Supervisor: doc. Ing. Miloslava Chovancová, CSc.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Shaw, Sayanti. Vliv kognitivních faktorů na spotřebitelské vnímání spravedlivě stanovené ceny, loajální chování a nákupní záměr. Zlín, 2023. disertační práce (Ph.D.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta managementu a ekonomiky
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe