Pronunciation Consistency of Czech EFL Teachers: British and American Accent Compared – Bc. Lenka Strádalová
Bc. Lenka Strádalová
Master's thesis
Pronunciation Consistency of Czech EFL Teachers: British and American Accent Compared
Pronunciation Consistency of Czech EFL Teachers: British and American Accent Compared
Abstract:
Výuka angličtiny jako cizího jazyka zahrnuje mimo jiné výslovnost. Přestože je tato učiteli často opomíjena, patří neodmyslitelně mezi hlavní složky jazyka. Hlavní myšlenkou této práce je teze, že prvním krokem k výuce výslovnosti je učitelova práce na výslovnosti vlastní. Tato práce zkoumá výslovnost českých učitelů angličtiny a jejich konzistentnost ve zvoleném výslovnostním modelu. Dále se práce …moreAbstract:
Pronunciation teaching is a vital part of teaching a foreign language although it is often overlooked by teachers. The main idea of the thesis is that to be able to teach the right pronunciation, teachers need to, first, start to work on their own pronunciation. The present thesis examines pronunciation of Czech EFL teachers and their ability to be consistent in the accent they claim to use. Also, …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 12. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/lsgpi/
Thesis defence
- Date of defence: 30. 1. 2024
- Supervisor: Mgr. Irena Hůlková, Ph.D.
- Reader: PhDr. Kateřina Tomková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
STRÁDALOVÁ, Lenka. \textit{Pronunciation Consistency of Czech EFL Teachers: British and American Accent Compared}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2023. Available from: https://theses.cz/id/mj2gyi/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Lower Secondary School English Language Teacher Training / Lower Secondary School English Language Teacher Training
Theses on a related topic
-
New tendencies in RP: Czech secondary school materials
Alexandra Carreňo Pořízová -
The differences in pronunciation between Received Pronunciation and General American Pronunciation
Aleš PUNČOCHÁŘ -
Analýza mluveného projevu u pacientů s afázií
Lucie Brychtová -
Analýza mluveného projevu učitelů základních a středních škol během vyučovací hodiny se zaměřením na užívání reprezentativního kódu
Pavlína Kapounová -
Výslovnost cizích slov ve španělštině: analýza mluveného projevu studentů španělštiny
Mariia BAIDALA -
Analýza mluveného projevu moderátorů Českého rozhlasu 3 Martina Luhana a Pavla Ryjáčka
Jana Fischerová -
Zvuková stránka mluveného projevu žáků ZŠ
Ivana DUDOVÁ -
Kultivování mluveného projevu žáků na 1. stupni ZŠ
Patricie KUFFOVÁ