Tomáš NOVÝ

Bachelor's thesis

Porovnání znalostí fyzicko-geografických hazardů žáků 6. a 9. tříd

Comparison of knowledge of physical geographic hazards of pupils in 6 and 9 classes
Abstract:
Geografie, jako jeden z předmětů na školách v České republice i jinde ve světě, je předmětem, který se zabývá přírodou, krajinou, vztahy v ní, lidskou činností apod. I přes tak rozsáhlá a zajímavá témata se však mezi žáky netěší velké oblibě. Tato práce shrnuje základní znalosti z vybraného tématu geografie, a to geografických hazardů, tedy přírodních katastrof, které dnes a denně ovlivňují náš život …more
Abstract:
Geography, as one of the subjects in schools in the Czech Republic and elsewhere in the world, is a subject that deals with nature, landscape, relations in it, human activity, etc. Despite such extensive and interesting topics, however, it is not very popular among students. This work summarizes the basic knowledge of a selected topic of geography, namely geographical hazards, i.e. natural disasters …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 8. 2020
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Doc. RNDr. Pavel Mentlík, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

NOVÝ, Tomáš. Porovnání znalostí fyzicko-geografických hazardů žáků 6. a 9. tříd. Plzeň, 2020. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/