Mgr. Jana Humlíčková

Master's thesis

Daltonské bloky ve výuce německého jazyka na prvním stupni základní školy

Blocks of Dalton Plan in Teachink German at Primary School
Abstract:
Teoretická část diplomové práce je zprvu zaměřena na souvislosti vzniku alternativních škol, zejména pak podrobně na daltonskou výuku. Najdeme zde popis a rozbor jednotlivých principů daltonské školy, dále informace, jak probíhá samotná výuka a hodnocení, jak by se měl chovat daltonský učitel, co je cílem daltonské výuky a jaké jsou její obecně shledávané výhody a nevýhody. V praktické části jsem vytvořila …more
Abstract:
The theoretical part of diploma dissertation first of all focuses on the relationship between the origins of alternative schools, and next, in particular on the details of Dalton’s method of instruction. Within this is a description and analysis of the individual principles of Dalton’s schools, further information, a discussion of how individual lessons look like and their values, how a Dalton teacher …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 6. 2010
  • Supervisor: PhDr. Alice Brychová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta