Roman Pupkov

Master's thesis

Sleva jako marketingový nástroj v současné době – dopady tohoto stavu na firmy a možnosti pro změnu

Discount as a basic marketing tool at present - the impact of discount on firms and possibility of its changing
Abstract:
Cílem diplomové práce je zjistit, zda je v dnešní době sleva efektivním marketingovým nástrojem odhalit dopady tohoto stavu na firmy a navrhnout možnosti pro změnu. V rámci vypracování diplomové práce na problematiku slevových portálu jsem nahlížel ze strany jak slevových serverů, tak i z druhé strany přínos slevových nabídek i pro samotné podnikatele v cestovním ruchu. K dosažení naplnění cíle práce …more
Abstract:
The goal of this thesis is to find out whether a discount is an effective marketing tool, to define impacts of a discount on companies and to suggest ways of its i mproving. While writing my master's thesis about flash sales problems I revealed that both flash sales and discount servers supply benefits to businessmen with discount offers in tourism. To achieve a goal fulfillment I've chosen two hypothesises …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 11. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 1. 2014
  • Supervisor: Ing. Eva Klánová
  • Reader: prof. PhDr. Libor Pavera, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v Praze