Ing. Alžběta Oborná

Master's thesis

Marketingová komunikace vybraných agentur Organizace Spojených Národů v českých médiích

Marketing Communication of Selected Agencies of Organization of United Nations in Czech Media
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na marketingovou komunikaci neziskových organizací se zaměřením na marketingovou kampaň mezinárodního dětského fondu UNICEF Adoptuj panenku a zachráníš dítě. V rámci kapitol se zaměřuje také na postavení a funkci fondu UNICEF na poli sociálního marketingu v rámci jeho vzniku a vývoje. Projekt je analyzován podle jeho mediálních nástrojů. Dále jsou rozebrána obecná východiska …more
Abstract:
This thesis focuses on promotion non-profit organization focusing on international marketing campaign Children's Fund UNICEF Adopt a Doll and Save a child. The chapters also focuses on the position and fuction of UNICEF in the field os social marketing in origin and evolution. The project is analyzed according to media tools. There are also discussed general basic dor marketing communication. The position …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 19. 6. 2012
  • Supervisor: PhDr. Adolf Vodrážka
  • Reader: Ing. Mgr. Luděk Nezmar

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication