Amálie Najmanová

Bachelor's thesis

Česká centra – sociální sítě jako součást prezentace české kultury v zahraničí

Czech Centres – social media as part of the presentation Czech culture abroad
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá tématem sociálních sítí v rámci propagace Českých center. Teoretická část popisuje pojmy jako je kultura a kulturní diplomacie, věnuje se tématu prezentace české kultury v zahraničí, Českým centrům, marketingu, online marketingu a sociálním sítím jakožto marketingovému nástroji. Praktická část se zaměřuje na 7 vybraných zahraničních poboček Českých center, konkrétně na ČC …more
Abstract:
The bachelor thesis deals with the topic of social media in the promotion of Czech Centres. The theoretical part describes concepts such as culture and cultural diplomacy, the topic of presentation of Czech culture abroad, Czech Centres, marketing, online marketing and social media as a marketing tool. The practical part focuses on 7 selected foreign branches of the Czech Centres, namely the Czech …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 5. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 30. 5. 2024
  • Supervisor: Barbara Hucková
  • Reader: Eva Přibylová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/93518