Politický Brand. Analýza mentálních map vnímání značky "Evropská unie" prvovoliči – Mgr. Lukáš Pazourek
Mgr. Lukáš Pazourek
Bachelor's thesis
Politický Brand. Analýza mentálních map vnímání značky "Evropská unie" prvovoliči
Political brand. Perception of brand "European union" by analyzing first voters' mental maps
Abstract:
Cílem bakalářské práce je zjištění, jak je značka Evropská unie vnímána prvovoliči. V první, teoretické, části je představen brandingový přístup spolu s jeho možným využitím v politologii a zároveň jakými způsoby lze značky zkoumat ve vztahu k praktické části této práce. V té je proveden výzkum mezi prvovoliči, k němuž jsou využity tzv. mentální mapy. Ty jsou sestrojeny samotnými respondenty, následně …moreAbstract:
The aim of this work is to determine how the brand „European union“ is perceived by the first-time voters. In the first theoretical part the branding approach is introduced together with its potential use in Political Science. Also in this part the ways in which brands can be examined in relation to the practical part are described. The practical part is survey among first-time voters with using mental …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 5. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/rml1r/
Thesis defence
- Date of defence: 28. 5. 2012
- Supervisor: doc. PhDr. Roman Chytilek, Ph.D.
- Reader: Mgr. Miloš Gregor, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PAZOUREK, Lukáš. \textit{Politický Brand. Analýza mentálních map vnímání značky ''Evropská unie'' prvovoliči}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Social Studies. 2012. Available from: https://theses.cz/id/mmspv4/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesBachelor programme / field:
Political Science / Political Science
Theses on a related topic
-
Budování značky Vagón Café
Václav Bednář -
Strategické budování značky Agentury Harmonie: případová studie
Nikola Szabó